Keresőoptimalizálás Cégének
A keresőoptimalizálás egy összetett szolgáltatás, ezzel elérjük a Google első oldalát, ott is az organikus találati listára hozzuk fel Cégének a weboldalát.
A keresőmarketing fogalma röviden, lényegretörően:
A keresőmarketing egy internetes technika vagy eljárás, ami hozzásegíti az embereket ahhoz, hogy a weboldala kedvező pozíciókba juthasson azokban a találati listákban, amik az interneten különböző dolgokra rákereső emberek orra előtt felbukkannak, pl a Google-ban. Persze az nagy jelentőségű, hogy lehetőség szerint a weboldalunk akkor bukkanjon fel az embereknek, amikor az általunk végzett és a honlapunkon hirdetett szolgáltatáshoz tartalmilag hozzáköthető szavakra, kifejezésekre keresnek rá a világhálón. Ha a weboldalunkat megtévesztő kulcsszavakra optimalizáljuk (azért, hogy minél több látogatót vonzzunk oda, vagy akár csak nem figyeltünk rá eléggé – teljesen mindegy az eredményt tekintve) az a cselekedet az internet világában egyenlő a szabályszegéssel, ami büntetést von maga után, a keresőprogramok lefokozzák a honlapunkat a találati listákon, vagy ami még rosszabb, meghatározott időre ki is zárhatják az oldalaik közül, és így semmilyen keresés nem fogja azt a kitiltott oldalt megjeleníteni. Már ezért is megéri a fair play szabályait követni és betartani, és tisztességesen viselkedni a világháló virtuális terében. A keresőmarketing egyébként egy igencsak hasznos, szerteágazó és kicsit komplikált újszerű tudomány, angol elnevezésének rövidítésével simán csak SEM -nek is hívhatjuk.
Mi történik a keresőmarketing műveletek alkalmával, ami hozzásegíti oldalunkat, hogy növekedjen a látogatói száma?
Ez nagyban függ attól, hogy a keresőmarketingen belül melyik ágazatot preferáljuk: a keresőoptimalizálást ( azaz a SEO -t) vagy a keresőreklámozást (más néven SEA -t).
A SEO lényege abban rejlik, hogy mindenféle emberközeli eszközökkel érjük el, vagyis inkább az általunk megbízott szakértők érik el azt, hogy az adott kulcsszavakra rákeresve minél több látogató orra előtt, a találatok között minél előnyösebb pozícióban megjelenjen a weboldalunkhoz irányító link. Így ez hozzásegíti ahhoz az oldalunkat, hogy növekedjen a látogatottsága, és ha ráadásul még saját szolgáltatásunk, termékeink is vannak, akkor természetesen a pénztárcánkat is vastagítja, vagyis jelentős bevételre tehetünk szert. Illetve hirdethetünk akár egy nekünk fontos ideológiát, az is igen népszerű és ismert lehet a látogatók körében.
(Manapság a világháló egy olyan speciális, különleges hely lett, ahol jóval többször találkozhatunk az emberi jósággal, tisztasággal, és mindezt térítésmentesen lehet élvezni és élni a lehetőségekkel a boldog élet minden területén. Hogy ez vajon miért lett így, nem tudjuk, de érdekfeszítő és hasznos lenne utánajárni…)
A SEA használatával majdnem ugyanazt a célt érhetjük el, mint a SEO segítségével, azzal a kis különbséggel, hogy itt nem csupán az oldalunk karbantartásáért a keresőmarketinges cégnek fizetünk, hanem még pluszban annak a cégnek is, aki a hirdetéseinknek keresőprogrammal webes felületet biztosít, ez pedig többnyire a Google. Ezen felül még az is megjegyzendő különbség, hogy az utóbb említett módon sokkal gyorsabban, sőt, mi több, rögtön el lehet érni a kívánt helyezést a találati listában (minden csak a pénztárcánk függvénye) ellentétben a SEO- val, ami nagy általánosságban hosszú hónapok, sőt, fél év alatt éri el azt, hogy a weblapunk az általa elérhető legjobb pozícióba érjen a találati listákban, ennek tetejébe még a helyezésünk sincs úgy bebetonozva, mint a SEA -val megtámogatott oldalak kapcsán, mivel természetes és ezért nem mindig megjósolható jelenségek alakulásának a függvénye.
Bízom benne, hogy lényegretörően és tisztán érthetően át tudtam adni a keresőmarketing és a két fő alkotórész jellemzését.